Çocuklarda Ortodonti Tedavisi

, Çocuk Ortodonti Tedavisi

6 yaşına gelmiş her çocuğun bir ortodonti uzmanı tarafıntan muayene yapılması ileriye dönük diş çapraşıklık tedavisinin gerektirip gerektirmeyeceği konusunda bilgi verebilirler. Bu ön muayene ile ileriye dönük büyük diş problemlerinin önüne geçilmesine olanak verir.

Ortodontik muayene ile; diş çapraşıklıklarında parmak emmeuzun soluklu biberon veya emzik kullanımıdil itimi vb. alışkanlıkların sebep olduğu kemik/diş eğriliklerinin önüne geçilmesi sağlanabilir.

Yine ortodontik tedaviler ile dar ve geride kalmış üst çene kemiklerinin rahatça genişletilip ileriye alınması da sağlanabilmektedir.

Bu ve benzeri vakalarda erken müdehale önemlidir. Tedaviden tedaviye bu süreler değişebileceği gibi bazı vakalarda 9-10 yaşlarından (süt dişlerinin değişip daimi dişlerin gelmesi döneminde), bazı vakalarda da ortodontik tedavi 16-17 yaşından önce başlayamaz.

Myra Dental olarak Ortodonti Uzman hekimimizin tavsiyesini mutlaka unutmayın. Erken muayene ve tedavi ile çocuklarımızın ağız ve diş sağlığı problemlerinin üstesinden gelebilir ve erken yapılan müdehale ile tedavi hızlı ve etkin bir şekilde yapılabilir.

Koruyucu ve Önleyici Ortodonti Tedavisi

Uzun süreli parmak emme alışkanlığı, geç bırakılan biberon veya emzik kullanımları, ağızdan solunumu ya da erken kaybedilmiş, çürümüş veya tedavi edilmemiş süt dişleri, ideal oranlarda olsa bile ilerde kapanış bozukluklarına, çapraşıklığa veya gömük kalmış dişlere sebebiyet vermektedir. Bu tedavilerdeki amaç, çocukta çene/diş bozulmalarının önüne geçilmesidir.

Hareketli Apareyler (Çıkartılıp-takılabilir)

Ağız Dışı Aygıtlar

6 yaşından itibaren üst çene kemiği gelişmini tamamlamadan yapılan müdehalelerle kemiklere ameliyatsız istenen şekilleri vermek mümkün olmaktadır. Çocuklarda 6. yaş kemiksel sorunların tedavisinin başlamasında alt sınır yaşıdır. Üst çenesi geride kalmış bir çocuk çenesi arzulanan noktaya anca 6-7 yaş civarı uygulanan ortodonti yüz maskesi tedavisiyle gelinebilir. İleride konumlanmış üst çene kemiği sadece diş çekerek ya da ameliyatla düzeltilebilecekken erken yaşta müdehaleyle Servikal ya da Oksipital Headgear kullanımı ile geriye alınarak hem dişler, hem okluzyon hem de profil görüntüsü değiştirilerek çocuğunuza bambaşka bir görüntü kazandırıp gençlik yıllarını keyifle geçirmesini sağlayabilir.

Fonksiyonel Tedavi

Büyüme gelişme kuvvetlerinin yönlendirilmesi ve artırılmasıyla alt çene kemiğinin ileriye alınması sağlanarak ideal kapanış elde edilebilir. Doğru yaş ve doğru teşhis en önemli iki kriterdir. Doğru teşhis için lateral sefalometrik röntgen analizi gereklidir.

Çene Genişletme

Üst çenenin dar kalması yer darlığı ve çapraşıklığa sebebiyet verebileceği gibi alt çenenin de dar kalmasına ya da sağa veya sola kayarak asimetrik büyümesine sebebiyet verebilir. Bu farkedildiği anda önüne geçilmesi gereken bir sorundur. Alt çeneyi genişletmek ise üst çeneyi genişletmekten biraz daha komplike oldugu için vakayı erken yaşta yakalamak çok önemli bir avantajdır. Doğru yaşta çeneleri genişletmek bize yer kazandıracağından çapraşıklık ve yer darlıklarını diş çekmeden tedavi etmemizi mümkün kılar.

Molar Distalizasyonu

Erken süt dişi kaybı sebebi ile öne devrilmiş ve sonradan gelecek dişlerin yerini çalmış Molar ( Azı ) dişlerin eski yerlerine kaydırılmasına Molar Distalizasyonu denir. İkinci büyük azı dişleri 12 yaşında sürdüğünden dolayı, 12 yaşından önce uygulanması tedaviyi daha başarılı kılar.

Gömük olan dişlerin ortodonti tedavisi

Gömük kalmış dişlere cerrahi olarak ulaştıktan sonra ortodontik kuvvet uygulanması ile dişlerin ağıza sürdürülme işlemidir.

Çekimli Tedavi

Yer darlığı haddinden fazla olan ortodonti tedavisine gelmekte biraz geç kalmış vakalarda röntgen analizi ve model analizi ile planlanmış bazı dişlerin çekimi ve diğer tüm dişlerin düzeltilmesi yoluyla ideal kapanışın sağlandıgı vakalardır.